Trzeci
już raz, w ramach zabawy i próby rozruszania zwojów, podchodzę do luźnego
obmyślania ram jakiegoś scenariusza. Podobnie jak w poprzednich próbach, wylosowałem
karty wedle własnych potrzeb – nie chcę trzymać się ścisłych ram dobierania
kart, a zamiast tego postawić na swobodę i improwizację.
Tak
jak ostatnio, zaczynam od wylosowania karty Philosophy, która nada mi
ogólny kierunek. Jest to Those who serve z dodatku klanowego (Lew). Co
nam to mówi? Służba i klan znany ze swojego zamiłowania i oddania sztuce
wojennej. Honor ponad wszystko, gniew i furia Matsu, duchy przodków i tak
dalej. Pierwsze założenie jest zatem takie, że będzie to scenariusz wojenny.
Wobec tego postanawiam wylosować najpierw jakieś karty przypisane do klanu Lwa.
Od razu, w myśl obecnej, nowoedycyjnej storylinii, stwierdzam, że przeciwko Lwom
staną Żurawie. Jakże oczywiste!
Decyduję
się na dociągnięcie karty Character oraz Event. Pojawia się
postać, Ikoma Tsanuri oraz Honor in battle. Ikoma Tsanuri to uzdolniona
dowódczyni, która dzięki swojej odwadze i talentowi szybko stała się znana. To
ona będzie tą, która być może poprowadzi któryś z ataków przeciwko Kyuden Doji.
Wiemy też, że honor będzie odgrywał ogromną rolę.
Teraz
losuję dwie karty z klanu Żurawia. Pada na Doji Giftgiver oraz Insult
to injury. Mam zatem taki pomysł: Ikoma Tsanuri wpada w pułapkę, jej siły są
okrążone. Być może atak nie przebiega dokładnie tak, jakby tego chciała. W
trakcie walki zostaje wyzwana na pojedynek przez wrogiego dowódcę – walka wypada
na korzyść Żurawia, który dodatkowo wyjątkowo kobietę upokarza. Być może ucina
jej ucho, a następnie bierze w niewolę. Odcięty kawałek ucha zostaje wysłany
jako „podarek” dla Lwów, prawdopodobnie Matsu Tsuko, która przecież w historii
(o ile pamiętam!) odpowiada za szturm i zdobycie Kyuden Doji. Lwy będą chciały
za wszelką cenę zmyć tę hańbę. A Żurawie, być może, utratę kontroli adwersarzy
wykorzystają politycznie do pokazania całemu Rokuganowi, że klan Lwa osuwa się
w przepaść i oddala od dawnych ideałów.
Tak
zarysowuje się sytuacja. Teraz trzeba zastanowić się nad rolą Bohaterów. Rzecz
jasna cała historia wydaje się w pewien sposób ograniczać wybór: w tym
konflikcie Bohaterowie mogą stać po którejś ze stron, co będzie decydowało o
ich priorytetach: danie nauczki przeciwnikowi. Trzecia opcja jest taka, że – mając
inne pochodzenie – będą oni pełnić rolę arbitrów mających doprowadzić do
załagodzenia konfliktu. Wówczas obserwowanie zmagań wojennych z zewnątrz będzie
wiązało się także z wykazywaniem wielkiej delikatności w prowadzeniu wielu,
wielu rozmów z każdą ze stron.
Mam
jednak niedosyt. Historia Ikoma Tsanuri w niewoli, próba jej odbicia lub
utrzymania i wykorzystania w polityce to oś fabuły. Myślę sobie jednak, że to
nie jest materiał na jedną przygodę i można spróbować dorzucić tu jeszcze
jakieś wydarzenia w tle – wszak kampania wojenna będzie pełna zdarzeń, o których
Bohaterowie będą słyszeć i które mogą zdecydować o zwycięstwie którejś ze
stron. Już nie losuję, tylko już przeglądam karty z jakimś inspirującym
tematem. No i trafiam na jakże popularną prowincję: Shameful Display.
Oczywiście, że publiczne okazywanie uczuć jest w Rokuganie niezbyt mile widziane.
Oczywiście, że to nam nada dramatyzmu! Jak? Mimo wszystko najlepiej by było,
żeby uczucia dotyczyły któregoś z Bohaterów oraz osoby z drugiego, wrogiego
klanu. Jeśli nie miłość (co byłoby najlepszym rozwiązaniem), to niech to będzie
chociaż wielka przyjaźń i więź, która sprawi, że jednoznaczne postępowanie nie
będzie takie oczywiste: klasyczny konflikt powinności i pragnień.
Całą
historię widzę jako splot wątków wojennych i politycznych. Zaczyna się od pierwszej
szarży, a wówczas wszystko płonie. W napiętej sytuacji toczą się rozmowy, a ich
przebieg będzie miał swoje skutki w kolejnym starciu. Dużą rolę odgrywać mogą pełniący
rolę arbitrów – ich decyzje i nastawienie, a ostatecznie wieści, które przekazują
czy to Szmaragdowemu Championowi, a być może Cesarzowi. Polityka i zdobywanie
sympatii wiele mogą zmienić.
Tak
mniej więcej wypada ten zarys. To zaledwie początek jeśli chodzi o przygotowanie
scenariusza: scenerii, Bohaterów Niezależnych, zdarzeń i konfliktów, w które
można rzucić Bohaterów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz